300 milliós bírságot kapott a Wizz Air – A légitársaság reagál

0
86

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 307 millió forintos bírságot szabott ki a Wizz Air légitársaságra a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tilalmának megsértése miatt. A Wizz Air közleményében jelezte, hogy megtámadja a GVH határozatát, amelyet megalapozatlannak tart és az utasok érdekeit sem szolgálónak ítél.

A GVH szombati közleménye szerint a Wizz Air megsértette a szakmai gondosság követelményét kereskedelmi kommunikációjával, különösen az automatikus utasfelvételi szolgáltatás lényeges jellemzőiről. Emellett elhallgatta, hogy egyes szolgáltatási csomagjainak többletszolgáltatásait külön is meg lehet vásárolni, így a fogyasztókat a drágább csomagok felé terelte. A GVH 2023 elején indított versenyfelügyeleti eljárást a Wizz Air ellen, és megállapította, hogy a légitársaság 2018 novembere és 2024 májusa között nem megfelelően kommunikálta, hogy a fogyasztók az alapszolgáltatás mellett is külön-külön megvásárolhatják a további szolgáltatásokat, mint például a Wizz Priority-t vagy a feladott poggyász szolgáltatást.

A GVH továbbá arra is rávilágított, hogy a légitársaság 2019 decemberétől sértette a szakmai gondosság követelményét az automatikus utasfelvételi szolgáltatás tartalmával és korlátaival kapcsolatban. A versenyhatóság az elmúlt években kiemelt figyelemmel kísérte a hazai légi közlekedés piacát, és több alkalommal vizsgálta a Magyarországon működő légitársaságok honlapjait és jegyár-összehasonlító weboldalakat.

A GVH mostani határozatában ismételten felhívta a légitársaságok figyelmét arra, hogy a jegyeladással kapcsolatos információkat átláthatóan és érthetően tegyék közzé. Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke, korábban figyelmeztette a Magyarországon működő diszkont-légitársaságokat az átláthatóság fontosságára.

A Wizz Air közleményében kifejtette, hogy nem ért egyet a bírság indoklásával, ezért jogi lépéseket tesz. A társaság hangsúlyozta, hogy a vizsgálat során végig együttműködött a GVH-val és számos módosítást már proaktívan meg is valósított a foglalási folyamatában. A Wizz Air szerint a foglalási folyamata eddig is egyértelmű, jól érthető és átlátható volt, az utasok érdekeit szolgálva.

A légitársaság kiemelte, hogy a vizsgálat 2023-ban indult és nem függ össze a 2024 nyarára kialakult légiforgalmi irányítási problémákkal. A Wizz Air több mint 100 millió euró értékű fejlesztéssel készült fel a nyári szezonra, növelve a személyzet létszámát, korszerűsítve rendszereit és felülvizsgálva működési eljárásait. Ugyanakkor számos európai és magyar légiforgalmi irányító szolgálat nem készült fel a forgalmi csúcsokra, ami jelentős kényelmetlenséget okozott az utasoknak és a légitársaságoknak egyaránt, hosszú távon károkat okozva a turizmusnak és a nemzetgazdaságnak.

Forrás: www.mti.hu