A fogyasztói trendek folyamatosan alakítják, újítják a kiskereskedelem világát. Ez különösen szembetűnő a technológiai fejlődés esetében és a vásárlók új generációinak a szokásainak változása által.
Csakis azok a kiskereskedők tudnak lépéselőnybe kerülni a vetélytársaikkal szemben, akik képesek ezeket a változásokat lereagálni. A vásárlói igények gyors ütemű változása többek között annak is köszönhető, hogy a vásárlók egyre inkább a kényelmes, gyors, vevőközpontú vásárlói élményeket keresik.
Az ITGStore kínálatában szereplő vonalkódolvasók és mobilterminálok például lehetővé teszik a mai vásárlói igényekhez igazodó zökkenőmentes vásárlást és adatkezelést.
A fogyasztói trendek hatásai a kiskereskedelemben
A digitális megoldások térhódításával a mai fogyasztók nagyobb elvárásokat támasztanak a kereskedőkkel szemben. Egyre népszerűbbek az online felületen elérhető vásárlói platformok, ahol az egyszerű és gyors fizetési lehetőségek találkoznak az egyénre szabott ajánlatokkal.
Az e-kereskedelem térnyerése mellett a többcsatornás, úgynevezett omnichannel megközelítés válik központivá, mert különösen fontos a kereskedők számára a logisztika, a készletkezelés és a gyors kiszolgálás miatt.
A Z generáció vásárlási szokásai
A Z generációhoz tartoznak azok, akik 1995 után születtek. Ők egyfajta digitális bennszülötteknek számítanak, hisz már a technológiai kütyük közvetlen környezetében nőttek fel. Számukra az online térben történő vásárlás, a közösségi médián keresztül elérhető termékek természetesnek számítanak.
Mindent azonnal akarnak, mert az online térben ehhez szoktak hozzá, hisz ott minden azonnal elérhető. Így kevésbé türelmesek a hagyományos, hosszabb vásárlási folyamatokkal. Számukra az egyszerűség, a gyorsaság és a környezettudatos szemlélet az, ami a leginkább számít. Ez utóbbinak és az árérzékenységnek köszönhető a second-hand piac újraéledése. A könnyen érthető és kezelhető, felhasználóbarát megoldások pedig létfontosságúvá váltak a vásárlásaikhoz.
Miként lehet reagálni a változó fogyasztói igényekre?
A modern vásárlói elvárások új kihívások elé állítják a kiskereskedőket, új technológiai megoldások bevezetésére van szükség. Az olyan digitális eszközök, mint a vonalkódolvasók vagy a mobilterminálok nagyban felgyorsítják, hatékonyabbá teszik a kiszolgálás folyamatát, jobb vásárlási élményt biztosítanak. Az eladási folyamatok gyorsítása mellett hozzájárulnak a pontos, azonnali készletkezelés nyomon követéséhez is.
Mára elengedhetetlenné váltak azok a technológiai újítások, melyek összekapcsolják az okoskészülékeket az értékesítési pontokkal, terminálokkal, kártyaolvasókkal vagy a számlázó és készletnyilvántartó rendszerekkel.
Ezek együttesen csökkentik a hibalehetőségeket, gyorsabbá átláthatóbbá teszik a vásárlás folyamatát, így nagyban növelik a vásárlói elégedettséget. Ezért is érdemes az ezeket a trendeket lekövető szolgáltató kínálatát figyelemmel kísérni kereskedőként.